onsdag 25. november 2009

Blackwells liste fra det siste tiåret

Ifølge The Bookseller har Blackwell (britisk bokhandelkjede) har laget en liste med én bok fra hvert år det siste tiåret. Jeg har lest fire av disse - foreløpig... Noen bedre? :)

2000 - The Tipping Point - Malcolm Gladwell (Abacus)
2001 – Atonement - Ian McEwan (Vintage) LEST (og er en favoritt!)
2002 – Life of Pi - Yann Martel (Canongate) LEST
2003 – Music of the Primes - Marcus du Sautoy (Fourth Estate)
2004 – Watching the English - Kate Fox (Hodder & Stoughton) LEST
2005 – The Secret Life of Trees - Colin Tudge (Penguin)
2006 – The God Delusion - Richard Dawkins (Bantam)
2007 – The Uncommon Reader - Alan Bennett (Faber) LEST (og er en favoritt!)
2008 – The White Tiger - Aravind Adiga (Atlantic) Skal leses snarest!
2009 – 2666 - Roberto Bolano (Picador)

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg kom innom deg ad omveier...hoppet fra blogg til blogg.....
    The secret life of the bees ..har jeg lest...hihi.....
    Jeg kjenner igjen noen av titlene...som jeg har lyst å lese.....SÅ mange bøker..SÅ liten tid...ikke sant?
    Klem,M

    SvarSlett
  2. Så hyggelig. Jeg er helt i startgropa, men har så mye jeg ønsker å skrive om alle herlige bøker som finnes der ute, så det kommer mer.

    Fra denne liste kan jeg i alle fall varmt anbefale The Uncommon Reader. Snodig liten fortelling om en bokbuss og den britiske dronningens utvikling som leser. Herlig!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails