tirsdag 6. november 2012

Der har du meg

Jeg lar altså muligheten for å være økonomisk uavhengig herfra og inn i evigheten gå fra meg. Og hvorfor? Fordi jeg blir grinete. Dersom du prøver å få meg til å føle meg særskilt utvalgt, ikke send e-posten til 'undisclosed-recipients'. Bruk ei heller Googles oversettelsesfunksjon for å få det til å virke som om du har anstrengt deg litt ekstra for å skrive e-posten.

Og hvilken e-post er det jeg refererer til? En av de vanlige, selvfølgelig. En som gir meg muligheten til mye penger i bytte mot mine personalia. Da kan jeg nemlig arve Den mexicanske jøden Moises Saba Masri Billionaire. Heldig valg av navn, denne Billionaire. Flaks at han slo seg opp i verden slik at navnet til slutt nesten stemte med formuen. Han var jo kun millionær. Og heldig av ham å velge Credit Suisse som sin bankforbindelse. Heldig for meg, altså. Det betyr nemlig at jeg fikk muligheten til å få hele 40 % av formuen. De øvrige 60 % går til bankens sekretær Robert Harland. Litt skal jo han ha for jobben også.

Jeg velger altså å avstå fra dette. Og selfølgelig ikke fordi jeg er sur, jamfør første avsnitt. Nei, mest fordi jeg har tro på å jobbe seg opp og ikke komme for lettvint til penger. Av samme grunn tipper jeg heller aldri Lotto. For er det ikke bedre med litt ærlig arbeid? For deg som mener svaret på siste spørsmål er 'nei'. Her er Mr. Harlands e-postadresse, slik at du kan sende ham en e-post: info.london@creditsuise.co.uk. Han merker sikkert ikke at den ikke kommer fra meg, evt får du bruke meg som referanse.

Og bare slik at du har alle fakta, under finner du e-posten gjengitt i sin helhet.



Hei,

Jeg ønsker din overbærenhet til dette forslaget som jeg tror vil være av
stor interesse for deg. først av alt, la meg presentere meg ydmyk selv til
deg, jeg er Mr. Robert Harland sekretær for Credit Suisse bank London.
Etter vår kvartalsvise revisjon av året, og som sekretær for banken, jeg
skulle gjennom innleveringer av ulike avdelinger av banken, oppdaget jeg
en sum av £ 16,5 millioner (seksten millioner og fem hundre tusen kroner
Sterling) i en konto som tilhører en av våre utenlandske kunder Late
Forretninger Mogul Mr. Moises Saba Masri Billionaire, en jøde fra Mexico
som var et offer for en helikopterstyrt 10 januar 2010, og drepte ham og
hans familiemedlemmer. Saba var 46 år gammel. Også i helikopteret på
tidspunktet for ulykken var hans kone, deres sønn Avraham (Alberto) og
hans datter svigersønn. Piloten var også død.

Jeg kontakter deg hovedsakelig på grunn av den geografiske natur hvor du
bor, særlig på grunn av sensitiviteten av transaksjonen og
konfidensialitet her. Nå vår bank har ventet på noen av de pårørende til å
komme opp for kravet, men ingen har gjort det. Jeg personlig har vært
mislykket i finne slektninger, jeg søker ditt samtykke til å presentere
deg som pårørende / Will Betalingsmottakers til den avdøde, slik at
utbyttet av denne kontoen verdsatt til 16,5 millioner pund kan bli
utbetalt til deg.

Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosenter, 60% til meg og 40%
til deg. Jeg vil sikre alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes
til å sikkerhetskopiere dette kravet vi gjør. Alt jeg trenger er å fylle
inn ditt navn til dokumenter og legalisere det i rettssalen her for å
bevise at du som legitim betalingsmottakeren. Alt jeg trenger nå er din
ærlige Samarbeid, taushetsplikt og tillit til at vi ser denne
transaksjonen gjennom. Jeg kan garantere deg at dette vil bli utført under
en legitim ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd på loven.

Vær så snill, gi meg følgende, som vi har 7 dager for å kjøre den gjennom
før banken vil stenge for året. Dette er veldig URGENT PLEASE.

1. Fullt navn:
2. Din Direkte Mobilnummer:
3. Din adresse:
4. Yrke:
5. Alder:
6. Kjønn:
7. Nasjonalitet:

Etter å ha gått gjennom en metodisk søk, bestemte jeg meg for å kontakte
deg håper at du vil finne dette forslaget interessant. Vær på
bekreftelsessiden av denne meldingen og viser din interesse vil jeg gi deg
mer informasjon.
Forsøke å gi meg beskjed din beslutning heller enn å holde meg venter.

Takker du i påvente av gode svar.

Hilsen,
Mr. Robert Harland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails